مقایسه درایرهای تبریدی و جذبی

امروزه از میان درایرهای ذکر شده در قسمت های قبل، درایرهای تبریدی و جذبی کاربردهای شایان اهمیتی یافته اند. انتخاب درایر مناسب همواره به یک چالش مهم در صنایع مختلف تبدیل شده است. دانستن تفاوت های کلیدی بین این دو درایر و نحوه عملکرد آن ها می تواند کمک شایانی به انتخاب آگاهانه میان آن دو نماید:

1- اساس کار درایرهای تبریدی کاهش دما و چگالش (میعان) رطوبت موجود در هوا است این درحالی است که اساس کار درایرهای جذبی جذب رطوبت موجود در هوا توسط بستری از یک ماده جاذب می باشد.

2- درایرهای تبریدی دارای محدودیت در میزان جذب رطوبت به دلیل عدم حصول به دماهای پایین تر از انجماد هستند اما درایرهای جذبی دارای دامنه کاربری در دماهای پایین تر از نقطه انجماد و در نتیجه قابلیت کاربرد در مناطق سردسیر یا محیط بیرون را دارا هستند.

3- در درایرهای تبریدی نقطه شبنم 3+ درجه سانتی گراد می باشد و در این حالت در فشار 7 بار مقدار رطوبت موجود در هوا حدود 0.7 گرم در هر متر مکعب خواهد بود. در درایرهای جذبی نقطه شبنم معمولا حدود 40- درجه سانتی گراد است و در این حالت در فشار 7 بار، مقدار رطوبت موجود در هوا حدود 0.02 گرم در هر متر مکعب خواهد بود.

4- درایرهای تبریدی هوا را تقریبا خشک می کنند اما درایرهای جذبی هوا را با نسبت بالائی خشک می کنند (هوای درایر جذبی 35 برابر نسبت به تبریدی خشک تر می باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست