کمپرسور اسکرو گاز

کمپرسور گاز

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.

در این مطلب به معرفی کمپرسور اسکرو گاز، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده است، پرداخته‌ایم.

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.

در این مطلب به معرفی کمپرسور اسکرو گاز، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده است، پرداخته‌ایم.

کمپرسور گاز

فشرده‌سازی گاز به طور طبیعی باعث افزایش دمای آن می‌شود. کمپرسور اسکرو گاز یک دستگاه مکانیکی است که از طریق کاهش حجم، فشار گاز را افزایش می‌دهد.

کمپرسورهای اسکرو گاز از جمله کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت هستند. این کمپرسورها از دو روتور نر و ماده تشکیل شده‌اند. با چرخش روتورها، گاز به فضای داخل بین روتورها کشیده شده و با حرکت مارپیچی آن‌ها، گاز فشرده می‌شود.

به‌دلیل حرکت آرام و پیوسته روتورها، که بدون هیچ‌گونه ضربه و پالس است، این کمپرسورها مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر انواع کمپرسور دارند. تولید صدای کم‌تر و همچنین استهلاک پایین‌تر از دیگر برتری‌های کمپرسور گاز نسبت به سایر کمپرسورهاست.

همچنین حرکت پیوسته و آرام روتورها باعث می‌شود نیازی به فوندانسیون قوی نسبت به کمپرسورهای پیستونی نباشد.

کمپرسورهای اسکرو گاز مناسب فعالیت در شرایطی است که نیاز به کار مداوم کمپرسور باشد و ایجاد وقفه در عملکرد کمپرسور تبعات زیادی را به‌دنبال داشته باشد.

کمپرسورها برای فشرده کردن سیالات تراکم‌پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که گازها قابلیت فشرده‌سازی دارند، کمپرسور می‌تواند حجم گاز را کاهش دهد. در حالی‌که مایعات نسبتاً غیرقابل تراکم هستند و انرژی مورد نیاز برای این کار را از یک پمپ دریافت می‌کنند. وظیفه پمپ در سیالات تراکم‌ناپذیر منجر به جریان پیدا کردن سیال در خطوط لوله می‌شود.

معمولاً گاز پر فشار خروجی از کمپرسورها را از یک سیستم خنک‌کننده عبور می‌دهند تا دمای گاز دوباره به حد معمول بازگردد.

کمپرسور گاز اسکرو

كمپرسور اسکرو گاز كاربردهای متعددی دارد؛ اما کاربرد عمده آن، برای ذخيره‌سازی گازها جهت تسهيل حمل‌و نقل آن‌هاست.

البته فشرده‌سازی نه فقط برای انتقال گازها اهمیت دارد، بلكه در صنعت تهويه هوا و سردسازی نیز جایگاه مهمی دارد.

كمپرسورها به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گيرند و از جمله عوامل ضروری در كنترل كارايی انواع موتورهای احتراقی به‌شمار می‌روند.

گازهای مختلفی در كمپرسورها مورد پردازش قرار می‌گيرند. از جمله این گازها می‌توان به گاز اکسیژن، آرگون، نیتروژن، دي‌اكسيدكربن، مونوكسيد كربن، هلیوم، هیدروژن، گاز طبیعی متان، اتان، اتيلن، گاز حاصل از دفن زباله، نئون و غیره اشاره کرد.

نحوه کار کمپرسور اسکرو گاز

طرز کار كمپرسور اسکرو گاز شامل سه مرحله کلی است:

در مرحله اول استوانه از طريق شير كنترل ورودی پر می‌شود. سپس مايع هيدروليك، كه به‌صورت پيوسته در پيستون فعالیت دارد، شروع به فشرده‌سازی گاز اين استوانه می‌كند.

در مرحله دوم هوای فشرده در دومین استوانه جاری می‌شود. استوانه دوم از استوانه اولیه کوچک‌تر است.

در سومين مرحله، موقعيت شير تغيير می‌كند و سيال، مایع هيدروليك را با فشار به طرف مخالف پيستون جاری می‌کند. تغيير ایجادشده در پيستون، منجر به حركت آن و آغاز فشرده‌سازی گاز می‌شود. سرانجام گاز از استوانه خارج شده و به مجرای تخليه گاز وارد می‌شود.

کاربردهای کمپرسور گاز

  • حمل‌ونقل گاز طبیعی پالایش یافته در خط لوله، برای انتقال گاز از تولید به مصرف
  • فشرده‌سازی هوای ورودی احتراق در توربین‌های گاز
  • فراهم کردن فشاری بالاتر از فشار محیط در هواپیمای تحت فشار
  • انتقال حرارت از مکانی به مکان دیگر در تجهیزات تبریدی و تهویه مطبوع
  • ذخیره‌سازی هوای زیردریایی برای استفاده‌های بعدی جهت شناوری
  • قدرت بخشیدن به هر نوع ابزار پنوماتیکی در صنایع مختلف
  • برای تهیه هوای فشرده جهت استفاده از وسایل ترمزی یا ترمزهای جاده‌ای در حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای

وظايف كمپرسور اسکرو گاز

  • توليد گازهای بی‌اثر برای سيستم‌های ايمنی و كنترل
  • فشرده‌سازی و پخش گاز
  • آماده‌سازی شرايط برای واكنش‌های شيميايی
  • حفظ کردن سطح فشار دلخواه از طريق اضافه يا خارج كردن گاز و يا بخار از سيستم

انواع کمپرسور گاز

  • كمپرسورهای اكسيژن(oxygen compressor) که شامل دو نوع است:
    1- كمپرسور اكسيژن با فشار متوسط (Medium Pressure)
    2- كمپرسور اكسيژن پرفشار (High Pressure)
  • كمپرسورCO2
  • كمپرسور نيتروژن
  • كمپرسور آرگون
  • كمپرسور هيدروژن
  • كمپرسور گاز طبيعی (Natural Gas Compressor) یا CNG
  • كمپرسورگاز طبیعی مایع یا LNG

انتخاب و خرید کمپرسور اسکرو گاز

کمپرسور اسکرو از انواع کمپرسورهای صنعتی است که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد.

همان‌طور که گفته شد، کمپرسور اسکرو گاز انواع مختلفی دارد و در صنایع مختلف، از ساده گرفته تا پیچیده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زاگرس کمپرسور ایرانیان با بهره‌گیری از مرغوب‌ترین تجهیزات و متخصصین خبره، اقدام به تولید انواع کمپرسور اسکرو کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید کمپرسور مدنظر خود، با کارشناسنان فنی ما در ارتباط باشید.

چرا زاگرس کمپرسور ایرانیان

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی و سوابق درخشان مؤسسین و پرسنل کلیدی خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تأسیس شده است.

واحدهای تولیدی این شرکت با مساحت بالغ بر 10.000 متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد (تهران) شامل واحد تولید، طراحی مهندسی، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و کنترل پروژه است. واحد تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت متشکل از پرسنل متخصص و برترین نخبگان دانشگاهی و صنعتی در مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد به صورت مستمر در حال توسعه محصولات و افزایش کیفیت آن‌ها بوده و هدف رقابت با رقبای اروپایی در سطح منطقه و صادرات به کشورهای همسایه را دنبال می‌نماید. هدفی که با صادرات به کشورهای ارمنستان، عراق و سوریه آغاز گردیده و به یاری خداوند متعال به تعالی خواهد رسید. این شرکت با تکیه بر توان فنی و طراحی و ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

برندهایی که به ما اعتماد کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست