کمپرسور هوای فشرده

کمپرسور هوای فشرده

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.
در این مطلب به معرفی کمپرسور هوای فشرده پرداخته‌ و همچنین عوامل موثر درتعییت قیمت کمپرسور اسکرو هوای فشرده را، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده است، مورد بررسی قرار داده‌ایم. 

کمپرسور هوای فشرده

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.
در این مطلب به معرفی کمپرسور هوای فشرده پرداخته‌ و همچنین عوامل موثر درتعیین قیمت کمپرسور اسکرو هوای فشرده را، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده است، مورد بررسی قرار داده‌ایم. 

کمپرسور هوای فشرده

کمپرسور هوای فشرده

کمپرسور هوا (Air Compressor) دستگاهی است که با روش های متعدد حجم هوا را کاهش داده و در خروجی هوای فشرده تحویل می‌دهد.

کمپرسور هوای فشرده مدلی از کمپرسور است که دارای یک ورودی به‌نام هواساز (Air End) است. هواساز، هوا را از یک محیط، مانند محیط اطراف، گرفته و به محیطی دیگر، مانند مخزن یک دستگاه، منتقل می‌کند. هنگامی که هوا با فشار و سرعت بالا به بیرون منتقل شود، انرژی جنبشی به‌وجود خواهد آمد که از این انرژی برای رسیدن به اهداف مختلف و متفاوتی استفاده می‌شود.

واحد هواساز کمپرسورهای هوای فشرده، که از دو روتور نر و ماده تشکیل شده است، که به‌صورت نر و مادگی قرار دارند و با فاصله خیلی کم به صورت متناوب در حال دوران هستند. هوا پس از ورود به کمپرسور اسکرو در فضای بین دو روتور و پوسته به دام می‌افتد و سپس به علت کاهش حجم پیوسته، انرژی جنبشی مولکول‌های هوا بالا می‌رود و عملیات فشرده‌سازی صورت می‌پذیرد. در نهایت هوای فشرده از انتهای مارپیچ به بیرون دستگاه منتقل می‌شود.

کمپرسورها توسط ورودی خود اقدام به مکیدن هوای مورد نیاز کرده و آن‌را داخل مخزن می‌فرستند. این هوا داخل مخزن فشرده شده و متراکم می‌شود. در واقع زمانی‌که فشار هوا به میزان مورد نظر برسد، موتور و سیلندر به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند.

کمپرسور هوا را برحسب کارایی و اندازه، در دسته‌های مختلفی دسته بندی می‌کنند

کمپرسورهای هوای فشرده از نظر کارکرد به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  1. کمپرسور روغنی (Oil Injected)
  2. کمپرسور بدون روغن (Oil Free)

کمپرسور هوای فشرده نه تنها توانایی متراکم کردن هوا بلکه کار متراکم کردن انواع گازهای نیتروژن، گازهای طبیعی و حتی صنعتی را نیز بر عهده دارند.

از همین رو از نظر میزان هوای فشرده نیز کمپرسورهای هوای فشرده به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. کمپرسور اسکرو
  2. کمپرسور سیلندر پیستونی

مقایسه کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو

  • میزان فشار هوای تولیدشده در کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو تقریباً برابر است. چیزی که باعث تفاوت این دو دستگاه می‌شود، حجم هوادهی آن است. هرچه میزان نیاز بیشتری به حجم وجود داشته باشد، از کمپرسور باد پیستونی با حجم مخزن بیشتری استفاده می‌شود. لازم به ذکر است این مورد، از موارد مهم هنگام خرید و فروش کمپرسور اسکرو هوای فشرده محسوب می‌شود.
  • در کمپرسورهای اسکرو، میزان هوادهی بیشتر است. اکثر کمپرسورهای پیستونی، هوایی با فشار ۸ تا ۱۰ بار تولید کرده و برای اجرای امور پنوماتیک، نیروی کافی را ایجاد خواهند کرد. میزان هوادهی از عوامل مؤثر در تعیین قیمت کمپرسور اسکرو هوای فشرده به‌شمارمی‌رود.
  • میزان تولید صدای کمپرسور هوای اسکرو در مقایسه با پیستونی کمتر است.
  • معمولا در ظرفیت‌های پایین (حداکثر تا 3000 لیتر بر دقیقه) از کمپرسورهای سیلندر پیستونی یا رفت‌وبرگشتی، و در ظرفیت‌های بالا (حداقل تا 3000 لیتر بر دقیقه) از کمپرسورهای اسکرو هوا استفاده می‌شود.
  • راندمان مصرف انرژی در کمپرسور هوای فشرده اسکرو نسبت به انواع دیگر کمپرسور، حدود 25 تا 30 درصد بالاتر است.
  • کمپرسورهای اسکرو فضای کمی را اشتغال کرده و همچنین صدا و ارتعاش کمتری دارد.
  • در کمپرسورهای پیستونی، هرچه تعداد و قطر پیستون‌ها بزرگ‌تر باشد، با جابه‌جایی پیستون در سیلندرها، میزان بیشتری از هوا وارد مخزن خواهد شد و در نتیجه حجم بیشتری از هوای فشرده تولید می‌شود.

 مزایای کمپرسور هوای فشرده

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • عملکرد خوب در شرایط مختلف
  • ایجاد صدای بسیار کم
  • ایمنی و راحتی هنگام استفاده
  • توان بالای دستگاه
  • طول عمر بالای دستگاه
  • تعمیر و نگهداری آسان
کمپرسور هوای فشرده

موارد مهم در خرید و فروش کمپرسور هوای فشرده

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، میزان هوای فشرده‌ی تولیدشده و میزان هوادهی، از عوامل مهمی که است که هنگام خرید و یا فروش کمپرسورهای هوای فشرده باید به آن توجه داشت.

مقدار اسب بخار، که برای به حرکت درآوردن و عملکرد کمپرسور مورد استفاده قرار می‌گیرد، و بیانگر میزان انرژی الکتریکی مصرف‌شده توسط دستگاه، برای عملیات فشرده‌سازی است، از دیگر عوامل مهمی است که بر قیمت کمپرسور اسکرو هوای فشرده تأثیر دارد.

زاگرس کمپرسور ایرانیان، با استفاده از بهترین مواد و تکنسین‌های متخصص، اقدام به تولید انواع کمپرسور هوای فشرده کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطلع شدن از قیمت کمپرسور هوای فشرده صنعتی، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا زاگرس کمپرسور ایرانیان​

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی و سوابق درخشان مؤسسین و پرسنل کلیدی خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تأسیس شده است.

واحدهای تولیدی این شرکت با مساحت بالغ بر 10.000 متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد (تهران) شامل واحد تولید، طراحی مهندسی، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و کنترل پروژه است. واحد تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت متشکل از پرسنل متخصص و برترین نخبگان دانشگاهی و صنعتی در مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد به صورت مستمر در حال توسعه محصولات و افزایش کیفیت آن‌ها بوده و هدف رقابت با رقبای اروپایی در سطح منطقه و صادرات به کشورهای همسایه را دنبال می‌نماید. هدفی که با صادرات به کشورهای ارمنستان، عراق و سوریه آغاز گردیده و به یاری خداوند متعال به تعالی خواهد رسید. این شرکت با تکیه بر توان فنی و طراحی و ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

برندهایی که به ما اعتماد کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست