کمپرسور اسکرو هوا کوپل مستقیم

کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.
در این مطلب به معرفی کمپرسورهای هوا کوپل مستقیم، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده و بررسی ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم.

کمپرسور اسکرو هوا کوپل مستقیم

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.
در این مطلب به معرفی کمپرسورهای کوپل مستقیم، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده و بررسی ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم.

کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

کمپرسورهای اسکرو هوا

کمپرسورهای اسکرو نوعی کمپرسور جابه‌جایی مثبت است که از مکانیزم دورانی استفاده می‌کند. هوا پس از عبور از فیلتر، به هواساز (Airned) منتقل می‌شود. در این قسمت هوا بین دو روتور نر و ماده که در جهت مخالف هم می‌چرخند، به دام می‌افتد. سپس به دلیل کاهش حجم پیوسته، انرژی جنبشی مولکول‌های هوا بالا می‌رود و عملیات فشرده‌سازی صورت می‌گیرد.

یکی از روش‌های انتقال نیرو از الکتروموتور به واحد هواساز، به‌وسیله کوپل مستقیم انجام می‌شود.

پیش از این کمپرسور روغنی و کمپرسور دون روغن را مورد بررسی قرار دادیم؛ در ادامه به بررسی بیشتر کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم می‌پردازیم.

کمپرسورهای هوا کوپل مستقیم

کمپرسورهای اسکرو، از لحاظ مکانیزم انتقال نیرو به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند:

در کمپرسور اسکرو کوپل تسمه‌ای از یک سیستم تسمه‌ای روان‌کاری شده برای ایجاد فشار در کمپرسور استفاده می‌شود .همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان، این مدل کمپرسور را نسبت به مدل کوپل مستقیم کارآمدتر بدانند؛ زیرا عقیده دارند این کمپرسور بی‌صدا و روان‌تر کار می‌کند. از طرفی به این نکته نیز باید توجه داشت که در سیستم تسمه‌ای، بعد از مدتی تسمه‌ها از بین خواهند رفت و نیاز به تعمیر یا تعویض آن‌ها خواهد شد.

در کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم، میله‌های گردانی وجود دارد که معمولاً انتقال قدرت توسط آن‌ها انجام می‌شود. انتقال قدرت توسط این میله‌ها باعث می‌شود کار کمپرسور با استهلاک کم‌تری نسبت به سیستم انجام بگیرد. در اصطلاح فنی به این میله‌های گردان کوپل مستقیم گفته می‌شود.

کمپرسور کوپل مستقیم

 همچنین انتقال قدرت با استفاده از این میله‌های گردان باعث می‌شود تا بالانس دینامیکی مطلوبی برای انتقال قدرت و تهیه هوای فشرده در کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم انجام گیرد.

در طراحی و ساخت کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم دو قطعه واحد هواساز و الکتروموتور در یک‌راستا و روبه‌روی هم قرار گرفته و نصب می‌شوند.

مزیت‌های کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم

  1. عدم نیاز به روغن‌کاری
  2. عدم وجود نوسان در فشارهای ایجاد شده
  3. بالا بودن راندمان از نظر هوادهی
  4. صرفه‌جویی در انرژی و جلوگیری از اتلاف آن
  5. لرزش کمتر دستگاه نسبت به دستگاه‌های مشابه
  6. نداشتن نشتی سیال به‌علت محدود بودن و آب‌بندی محفظه تراکم
  7. بالانس دینامیکی
  8. دسترسی راحت به قطعات جایگزین هنگام تعمیر به دلیل استفاده بالا از این نوع کمپرسور

انتخاب و خرید کمپرسور کوپل مستقیم مناسب

معمولاً سوالی که هنگام خرید برای خریداران پیش‌می‌آید این است که کدام نوع از کمپرسور اسکرو هوا برایشان مناسب‌تر است.

در این مطلب به معرفی کمپرسور اسکرو هوا کوپل مستقیم و تفاوت آن با کمپرسور تسمه‌ای پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، مهم‌ترین ویژگی این نوع کمپرسور افزایش بهره‌وری و کاهش آلایندگی است.

زاگرس کمپرس ایرانیان، با استفاده از بهترین متخصصین، اقدام به تولید باکیفیت‌ترین کمپرسورهای داخلی کرده است.

شما می‌توانید ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎز و ﺑﻮدﺟﻪ خود، اقدام به خرید مناسب‌ترین نوع کمپرسور کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

چرا زاگرس کمپرسور ایرانیان​​

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی و سوابق درخشان موسسین و پرسنل کلیدی خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است.

واحدهای تولیدی این شرکت با مساحت بالغ بر 10.000 متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد (تهران) شامل واحد تولید، طراحی مهندسی، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و کنترل پروژه است. واحد تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت متشکل از پرسنل متخصص و برترین نخبگان دانشگاهی و صنعتی در مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد به صورت مستمر در حال توسعه محصولات و افزایش کیفیت آن‌ها بوده و هدف رقابت با رقبای اروپایی در سطح منطقه و صادرات به کشورهای همسایه را دنبال می‌نماید. هدفی که با صادرات به کشورهای ارمنستان، عراق و سوریه آغاز گردیده و به یاری خداوند متعال به تعالی خواهد رسید. این شرکت با تکیه بر توان فنی و طراحی و ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

برندهایی که به ما اعتماد کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست