کاربردهای گاز نیتروژن

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان آمادگی آن را دارد که متناسب با نیاز مشتری پکیج نیتروژن ساز به روش PSA را برای صنایع و کاربردهای ذیل تأمین نماید:

  • صنایع لحیم کاری
  • فرایند برش با لیزر
  • صنایع غذایی، آشامیدنی
  • صنایع دارویی
  • معدن و فراوری مواد معدنی

استفاده از نیتروژن در صنایع لحیم کاری:

استفاده از نیتروژن با خلوص بالا در صنعت لحیم کاری از اکسیداسیون فرایند جلوگیری کرده و نقطه جوش تمیز و با دوام ایجاد می کند. این امر منجر به افزایش کیفیت محصول می شود. از مزایای استفاده از نیتروژن در صنعت لحیم کاری می توان به “تولید مواد خروجی کمتر، کاهش اکسیداسیون، بهبود رطوبت، افزایش کیفیت اتصالات، تمیز کردن/نگهداری کمتر، کاهش نواقص، لحیم ارزان تر و دوباره کاری های کمتر” اشاره نمود.

 استفاده از نیتروژن در فرایند برش با لیزر

برش لیزر با نیتروژن برای کاربردهایی در نظر گرفته می شود كه اكسیداسیون مورد نظر نباشد. از نیتروژن نیز در جایی استفاده می شود كه لبه های بریده شده منجر به خوردگی شود. هنگامی که از نیتروژن بعنوان گاز برش استفاده می شود، پرتوی لیزر مواد را ذوب می کند و نیتروژن مواد مذاب را از شیار برش دور می کند. از مزایای استفاده از نیتروژن در فرایند برش با لیزر می توان به “افزایش بهره وری از طریق سرعت برش بالاتر، لبه های بریده شده تمیز، بدون گرمای بیش از حد از واکنشهای گرماده، بهبود مقاومت در برابر خوردگی، برش های بدون اکسید” اشاره نمود.

استفاده از نیتروژن در صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع دارویی

در صنایع غذایی و آشامیدنی، استفاده از نیتروژن به عنوان ماده نگهدارنده مواد غذایی در حال گسترش است. استفاده از نیتروژن به عنوان یک روش غیر شیمیایی برای حفظ مواد غذایی، می تواند کیفیت را بهبود بخشد و در دسترس بودن کالاهایی که قابلیت فاسد شدن را دارند گسترش دهد. در صنایع داروسازی از نیتروژن در بسته بندی داروهای مورد استفاده استفاده شده و و همچنین در فعالیت هایی که از مواد پراکنده بی اثر استفاده می شود ایمنی در برابر آتش را تضمین می کند. علاوه بر آن، نیتروژن به عنوان جایگزینی بی اثر برای هوا در جایی که اکسیداسیون نامطلوب باشد، عمل می کند.

استفاده از نیتروژن در معدن و فراوری مواد معدنی

نیتروژن در درجه اول در صنعت معدن مورد استفاده قرار می گیرد تا با خنثی نمودن مناطق متروکه معادن، سطح اکسیژن را کاهش داده و در نتیجه خطرات ناشی از انفجار را کاهش دهد. این روش، روشی بسیار مؤثر برای خاموش کردن آتش سوزی معادن زغال سنگ است. برای جلوگیری از اکسیداسیون ناخواسته ، اتمسفر خنثی توسط پردازش فلز مهم است. مزیت فن آوری تولید گاز به روش PSA در محل در مناطق بسیار دور افتاده است در دسترس بودن آن و کاهش هزینه های تأمین  تامین گاز و حمل و نقل دشوار آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست