بهترین برند چیلر

بهترین نوع چیلر

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.
در این مطلب به معرفی بهترین برند چیلر و بررسی مشخصات آن پرداخته‌ایم.

بهترین نوع چیلر

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.
در این مطلب به معرفی بهترین برند چیلر و بررسی مشخصات آن پرداخته‌ایم.

بهترین برند چیلر

چیلر چیست؟​

چیلر دستگاهی است که برای تامین تهویه مطبوع و سرمایش از آن استفاده می‌شود. این دستگاه، با استفاده از سیکل تبرید جذبی یا تبرید تراکمی، گرما را از سیال (که معمولا آب است) گرفته و با انتقال آن به داخل دستگاه، باعث ایجاد تهویه مطبوع و یا سرمایش می‌شود.

اگر بخواهیم این فرآیند را به‌شکل کامل‌تری توضیح دهیم، باید گفت فرآیند سردسازی طی چهار مرحله و به کمک سه بخش مهم در این دستگاه انجام می‌شود که در ادامه به توضیح کامل‌تر آن می‌پردازیم.

اجزای چیلر​

چیلرها چهار بخش مهم دارند که در همه‌ی آن‌ها مشترک است و بعضی از آن‌ها اجزای دیگری نیز دارند. در ادامه به معرفی این اجزای اصلی می‌پردازیم.

برای خرید بهترین مارک چیلر، توجه به کیفیت این چهار بخش بسیار مهم و تاثیرگذار است.

  1. کمپرسور:
    وظیفه کمپرسور مکش گاز عبوری از اواپراتور و سپس متراکم کردن و تغییر حالت آن از فشار و دمای پایین به فشار و دمای بالا است که منجر به دفع گرما می‌شود.
    کمپرسور به‌عنوان قلب دستگاه‌های تهویه شناخته می‌شود. یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب بهترین برند چیلر، توجه به کمپرسور آن است که علاوه‌بر راندمان، بر قیمت دستگاه نیز تاثیر مستقیم دارد.
  2. کندانسور:
    از کندانسور (چگالنده) برای تبرید مبرد، از حالت گاز به مایع استفاده می‌شود. این بخش، با از بین بردن گرمای مبرد و خنک کردن آن، حالت آن‌را از گاز به مایع تبدیل می‌کند؛ به این طریق که گاز پرفشار و گرم خروجی از کمپرسورها، وارد لوله می‌شود. به این‌ ترتیب گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می‌شود.
    نکته: کندانسورها دارای دو نوع هوا‌خنک و آب‌خنک هستند.
  3. اواپراتور:
    در این قسمت، مبرد با دریافت گرمای آب، به بخار تبدیل می‌شود. به این ترتیب، دوباره وارد چرخه سیستم شده و به کندانسور می‌رود. اواپراتورها دارای دو نوع لوله‌ای و صفحه‌ای هستند.
  4. شیر انبساط:

    شیر انبساط فشار مایعی که از کندانسور گرفته را کم کرده و به بخش‌های دیگر انتقال می‌دهد. معمولا در چیلرهای مختلف از دو نوع شیر انبساط الکترونیکی و ترموستاتیک استفاده می‌شود.

چیلر تراکمی و جذبی
چیلر تراکمی ساختمانی

چیلرها بر اساس نوع انرژی مصرفی‌شان به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  • چیلرهای جذبی
  • چیلرهای تراکمی

چیلرهای تراکمی دارای کمپرسور نیز به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • اسکرو
  • اسکرال
  • پیستونی
  • سانتریفیوژ

 

از مواردی که در هزینه تعمیر و نگهداری این چیلرها تاثیرگذار است، نوع کمپرسور، کندانسور و اواپراتور است. طبیعی است که با اطلاع داشتن از بهترین نوع چیلر و خرید آن، این بخش از هزینه‌های شما به حداقل خواهد رسید.

 

کاربرد چیلر

از چیلرها استفاده‌های گوناگونی می‌شود. پرکاربردترین استفاده از چیلرها در زمینه‌های زیر است:

  • جهت تامین سرمایش و تهویه مطبوع در بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و …
  • در کارخانه‌های صنایع غذایی
  • سرمایش فرآیندی
  • کارخانه‌های داروسازی

بهترین برند چیلر​

در این بخش به معرفی بهترین مارک چیلر خارجی می‌پردازیم و بعد از آن بهترین برند چیلر ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • امریکن استاندارد (American Standard)
  • کریر (Carrier)
  • گودمن (Goodman)
  • گرین (Green)
  • میدیا (Midea)
  • ال جی (LG)
  • لنوکس (Lennox)

چیلرهای ذکر شده، تعدادی از برندهای معروف چیلر در دنیا هستند که آن‌ها را به شما معرفی کردیم. یکی از نکاتی که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، بحث قیمت و خدمات پس از فروش است.

چیلرهای ذکر شده در بالا، همان‌طور که گقته شد، از بهترین برندهای چیلر هستند اما قیمت بالایی دارند.

در ادامه به معرفی بهترین نوع چیلر ایرانی می‌پردازیم، که در عین استفاده از قطعات باکیفیت و کارایی مناسب، حداقل قیمت را دارند.

خرید بهترین نوع چیلر​

برای انتخاب و خرید چیلر مناسب باید به چند نکته اساسی توجه داشت.

توجه به مشخصات فنی دستگاه مانند:

  • میزان ظرفیت
  • محیطی که چیلر در آن قرار دارد
  • مصرف انرژی
  • کارایی
  • راندمان

همچنین هزینه تعمیر و نگهداری، کیفیت و مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش، از جمه مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب و خرید چیلر است.

زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش متخخصین این حوزه، و استفاده از بهترین قطعات، تلاش کرده بهترین نوع چیلر داخلی را تولید کند. همچنین برای مشاوره رایگان درمورد خرید چیلر و آشنایی با مشخصات فنی آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

چرا زاگرس کمپرسور ایرانیان

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی و سوابق درخشان موسسین و پرسنل کلیدی خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است.

واحدهای تولیدی این شرکت با مساحت بالغ بر 10.000 متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد (تهران) شامل واحد تولید، طراحی مهندسی، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و کنترل پروژه است. واحد تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت متشکل از پرسنل متخصص و برترین نخبگان دانشگاهی و صنعتی در مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد به صورت مستمر در حال توسعه محصولات و افزایش کیفیت آن‌ها بوده و هدف رقابت با رقبای اروپایی در سطح منطقه و صادرات به کشورهای همسایه را دنبال می‌نماید. هدفی که با صادرات به کشورهای ارمنستان، عراق و سوریه آغاز گردیده و به یاری خداوند متعال به تعالی خواهد رسید. این شرکت با تکیه بر توان فنی و طراحی و ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

برندهایی که به ما اعتماد کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست