راهنمای خرید کمپرسور اسکرو

کمپرسور گاز

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.

در این مطلب به معرفی بهترین نوع کمپرسور اسکرو، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده است، پرداخته‌ایم.

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی موسسین و پرسنل خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تاسیس شده است؛ و با ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد؛ همچنین تاکنون توانسته به برندهای شناخته شده داخلی و کشورهای همسایه خدمات ارائه دهد.

در این مطلب به معرفی بهترین نوع کمپرسور اسکرو، که توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان طراحی و تولید شده است، پرداخته‌ایم.

کمپرسور گاز

کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسور اسکرو یکی از انواع کمپرسورهای صنعتی است که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد.

کمپرسورها دستگاه‌هایی هستند که از آن‌ها برای افزایش فشار سیالاتی که قابلیت تراکم‌پذیری دارند، مانند هوا، گازها و بخارها، استفاده می‌شود؛ به این‌صورت که با استفاده از فشرده‌سازی و کاهش حجم گاز، باعث افزایش فشار آن می‌شوند.

عملکرد پایه این دستگاه با استفاده از حرکت دورانی دو روتور نر و ماده که در دو جهت مخالف حرکت می‌کنند، شکل می‌گیرد. این حرکت باعث بالا رفتن فشار و دما شده و فشار مورد نیاز دستگاه را تولید می‌کند.

از کمپرسورها هم در موارد ساده و هم پیشرفته استفاده می‌شود؛ اما از کمپرسورهای اسکرو بیشتر در صنایع بزرگ استفاده می‌شود. صنایعی مانند:

  • صنعت خودرو سازی
  • صنایع شیمیایی
  • صنعت الکترونیک
  • صنایع هوایی

اجزای اصلی کمپرسور اسکرو

  • روتور
  • فیلتر هوا
  • بیرینگ
  • دریچه‌های مکش
  • فیلتر روغن
  • دریچه‌های تخلیه یا درین
  • فیلتر سوپرانو
  • بخش کنترل سیستم

انواع کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو به طور کلی در دو نوع طراحی و ساخته می شوند:

کمپرسور اسکرو هوا بدون روغن
کمپرسور اسکرو روغنی

در مدل روغنی (Oil Injected)، روتور نر با دوران خود، روتور ماده را به حرکت در می‌آورد. اما در کمپرسور بدون روغن(Oil Free)، دو روتور با یکدیگر ارتباطی ندارند و دوران آن‌ها با استفاده از دنده‌های بسیار دقیقی که در انتهای روتور قرار دارند انجام می‌شود.

استفاده از کمپرسورهای روغنی در صنعت بسیار رایج است. شاید بتوان گفت بهترین نوع کمپرسور اسکرو، برای فعالیت‌های صنعتی، کمپرسورهای روغنی هستند؛ زیرا بخش زیادی از گرمای حاصل از فشرده‌سازی‌ در یک کمپرسور، توسط روغن جذب می‌شود. این ویژگی برای جلوگیری از ایجاد فشار زیاد گاز مطلوب است؛ زیرا در صورت گرم شدن بیش از حد گاز، منجر به انفجار می‌شود. با استفاده از روغن می‌توان این گرمای تولید شده اضافه را کنترل کرده و عملکرد خوب و باکیفیتی برای کمپرسور ایجاد کرد.

از کمپرسور اسکرو در فشارهای بالا استفاده می‌شود.این کمپرسورها در محدوده هواسازی مداوم با فشار 8 تا 12 بار و ظرفیت تولید هوای بالای 2000 لیتر بر دقیقه توانایی فعالیت دارد.

نحوه کار کمپرسور اسکرو

پس از روشن شدن دستگاه ابتدا هوای محیط از فیلتر عبور کرده و به قسمت هواساز وارد می‌شود. در قسمت هواساز دو روتور مارپیچی به شکل نری و مادگی قرار دارند که با فاصله بسیار کمی از هم، به‌صورت متناوب، در حال دوران هستند.

هوا در این بخش، پس از ورود به کمپرسور، در فضای بین دو مارپیچ و پوسته به دام می‌افتد. سپس به‌علت کاهش حجم پیوسته، انرژی جنبشی مولکول‌های هوا بالا رفته و فشرده‌سازی صورت می‌گیرد.

افزایش فشار در کمپرسورهای اسکرو، از یک سمت شروع شده و هوای فشرده‌ شده از انتهای مارپیچ‌ها خارج می‌شود. سپس بعد از فیلتر شدن روغن، در مخزن هوای فشرده ذخیره می‌شود.

مقایسه کمپرسورهای اسکرو و رفت‌وبرگشتی

کمپرسورهای اسکرو نسبت به کمپرسورهای رفت‌و برگشتی، این مزیت را دارند که نیازی به دریچه‌های مکش یا تخلیه ندارند.

از کمپرسورهای اسکرو هوا، برخلاف مدل رفت‌وبرگشتی، می‌توان برای هر عملیاتی که به چرخه کاری مداوم نیاز دارد استفاده کرد. این کمپرسورها برای فعالیت در مدت طولانی طراحی و ساخته شده اند.

همچنین در مقایسه با کمپرسورهای گریز از مرکز، مشکلات و خرابی قطعات مربوط به این کمپرسور کمتر بوده و نیاز به تعمیرات زیادی ندارد.

کمپرسورهای اسکرو از نظر محدوده کارکرد بین کمپرسور سانتریفیوژ و پیستونی قرار می‌گیرند.

به‌دلیل پیوسته بودن جریان هوای عبوری از این کمپرسور، به کمپرسور گریز از مرکز شباهت داشته و چون ساختار ذخیره‌سازی این کمپرسور از نوع جابجایی مثبت بوده به کمپرسورهای پیستونی شباهت دارند.

انتخاب و خرید کمپرسور اسکرو

این کمپرسورها از نظر طراحی و ساخت به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ همین امر باعث تفاوت قیمت کمپرسور اسکرو هوا نیز می‌شود.

در میان عوامل تاثیرگذار بر قیمت این دستگاه می‌توان به مواردی مانند ظرفیت مخزن، برند تولیدی، ابعاد، توان موتور، روغنی یا بدون روغن بودن و غیره اشاره کرد.

زاگرس کمپرسور ایرانیان با تلاش متخصصین و تکنسین‌های مجرب، اقدام به تولید بهترین کمپرسور اسکرو کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا زاگرس کمپرسور ایرانیان

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان با تکیه بر دانش فنی و سوابق درخشان مؤسسین و پرسنل کلیدی خود با هدف طراحی و ساخت انواع کمپرسورها و چیلرهای مبتنی بر تبرید تراکمی تأسیس شده است.

واحدهای تولیدی این شرکت با مساحت بالغ بر 10.000 متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد (تهران) شامل واحد تولید، طراحی مهندسی، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و کنترل پروژه است. واحد تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت متشکل از پرسنل متخصص و برترین نخبگان دانشگاهی و صنعتی در مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد به صورت مستمر در حال توسعه محصولات و افزایش کیفیت آن‌ها بوده و هدف رقابت با رقبای اروپایی در سطح منطقه و صادرات به کشورهای همسایه را دنبال می‌نماید. هدفی که با صادرات به کشورهای ارمنستان، عراق و سوریه آغاز گردیده و به یاری خداوند متعال به تعالی خواهد رسید. این شرکت با تکیه بر توان فنی و طراحی و ساخت تجهیزاتی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شوند، توانست در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

برندهایی که به ما اعتماد کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست