کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم و کوپل تسمه ای

کمپرسورهای اسکرو هوا را می توان جنبه های مختلف دسته بندی نمود. مهمترین جنبه در دسته بندی این کمپرسورهای نحوه انتقال قدرت در این کمپرسورها می باشد. انتقال قدرت و چرخش از شفت الکتروموتور به شفت واحد هواساز از طریق دو تکنولوژی انجام می گیرد:

  • کوپل تسمه ای (Belt Drive)
  • کوپل مستقیم (Direct Drive)

تصویر این دو کمپرسور ساخته شده توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان در شکل زیر نشان داده شده است:

کمپرسور کوپل مستقیم
کمپرسورهای-کوپل-تسمه-ای-و-کوپل-مستقیم-scaled_2
  • کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم: در کمپرسورهای کوپل مستقیم، واحد هواساز و الکتروموتور در یک راستا و روبروی یکدیگر نصب می گردند و با دور یکسان که دور نامی یا اسمی الکتروموتور می باشد ( rpm1500 یا rpm3000 ) می چرخند. در این نوع اتصال گشتاور بصورت مستقیم وارد می گردد. در نتیجه نیروی جانبی به شفت ها وارد نمی شود و چرخش خالص ایجاد خواهد شد.

شرکت دانش بنیان زاگرس کمپرسور ایرانیان، با طراحی و ساخت دقیق (CNC) قطعه گلدانی شکل یا Housing (رابط الکتروموتور به واحد هواساز) که نهایتا منجر به alignment یا همراستایی بسیار دقیق کوپلینگ کمپرسور می گردد، این نوع از کمپرسورها را با بالاترین کیفیت تولید می نماید. در قسمت های بعد به بررسی کامل این نوع کمپرسور و ویژگی های کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم ساخته شده توسط شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان خواهیم پرداخت.

  • کمپرسور اسکرو کوپل تسمه ای: در کمپرسورهای کوپل تسمه ای، انتقال قدرت از الکتروموتور به واحد هواساز از طریق تسمه پولی صورت می پذیرد. در این روش، یک پولی سمت موتور وصل شده و پولی دیگر به ایرند متصل می گردد. پولی ها دارای شیار می باشند و تسمه با نشستن بر روی این شیار، عمل چرخش را انجام می دهد. در این نوع اتصال گشتاوری که از سمت موتور به ایرند برای چرخش وارد می شود حاصل از نیروی تسمه است. بنابراین اعمال نیروی عرضی توسط تسمه به شفت عامل چرخش خواهد بود. در این کمپرسور با تغییر سایز پولی های نصب شده روی واحد هواساز و الکتروموتور می توان دور واحد هواساز را تغییر داد که در نتیجه منجر به تغییر میزان هوادهی یا دبی کمپرسور اسکرو می گردد.

شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان، با طراحی و ساخت دقیق این نوع از کمپرسورها را با بالاترین کیفیت تولید می نماید. برخی ویژگی های کمپرسور کوپل تسمه ای ساخت شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان عبارتند از:

  • قیمت مناسب در کنار بالاترین کیفیت در مقایسه با برندهای معتبر
  • هزینه پایین قطعات مصرفی و یدکی
  • تعمیر و سرویس سریع و آسان
  • بالانس دینامیکی کلیه قطعات دوار در کمپرسور مانند پولی ها و الکتروفن ها
  • صدا و لرزش کم با استفاده از عایق صدا گیر و لرزه گیرهای مخصوص که علاوه بر کاهش قابل توجه آلودگی صوتی باعث افزایش طول عمر آب بندی اتصالات نیز می گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست