تفاوت کمپرسورهای اسکرو کوپل مستقیم و کوپل تسمه ای

بسیاری از کارشناسان  بر این باورند که انتخاب کمپرسور کوپل تسمه ای گزینه ای مناسب تر است، زیرا در آن یک سیستم تسمه ای روانکاری شده مناسب به شیوه ای روان تر، کارآمد و آرام و بی صدا عمل می کند. از طرف دیگر، از بین رفتن تسمه ها باعث می شود که با تعمیر یا تعویض آنها، اطمینان حاصل شود که کمپرسور قادر به عملکرد مجدد است.

اما یک کمپرسور کوپل مستقیم به دلیل عدم دارا بودن سیستم تسمه و پولی، عملکرد و نگهداری آسانتری خواهد داشت. از سوی دیگر، روغن یا هر نوع روانکاری برای تسمه ها مورد نیاز نبوده که این امر باعث کاهش هزینه و افزایش زمان های عملیاتی و نگهداری می شود. همچنین، بدون سیستم تسمه و پولی، یک کمپرسور کوپل مستقیم می تواند قدرت بیشتری ایجاد کند که سبب افزایش کارایی و بازدهی نهایی سیستم خواهد شد.

به صورت کلی انتخاب میان این دو نوع کمپرسور به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، در صورت نیاز به تنظیم سرعت و توان کمپرسور، انتخاب کمپرسور با کوپل تسمه ای می تواند گزینه بهتری باشد. با این وجود، اگر قابلیت اطمینان، سهولت در نگهداری، مقرون به صرفه بودن و قدرت از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، یک کمپرسور کوپل مستقیم و بدون سیستم تسمه و پولی می تواند یک سرمایه گذاری مناسب برای نیازهای صنعتی یا تولیدی مورد نظر باشد. در هر حال، برای انتخاب هر کدام از این نوع کمپرسورها بررسی فشار و میزان هوای مصرفی مورد نظر مهمترین عواملی هستند که هنگام انتخاب یک کمپرسور اسکرو هوا باید در نظر گرفته شوند. در این صورت می توان اطمینان حاصل کرد که بدون افزایش هزینه و انرژی تلف شده، می توان کمپرسور مورد نیاز خود را خریداری نمود.

در جدول زیر کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم و کمپرسور اسکرو کوپل تسمه ای از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست